Czym jest komunikacja wizualna – szkolenie

Czym jest komunikacja wizualna – szkolenie

Czy musisz być grafikiem, aby tworzyć proste i atrakcyjne komunikaty wizualne? Moim zdaniem – nie. Kluczem do sukcesu jest umiejętne korzystanie z intuicyjnych i bezpłatnych narzędzi, które bardzo usprawniają  pracę. Przyda Ci się również podstawowa znajomość zasad typografii, doboru kolorów, kompozycji czy bieżących trendów. W sieci można znaleźć niezliczone ilości bezpłatnych źródeł, wspierających nas w projektowaniu pięknych materiałów. Trzeba tylko wiedzieć gdzie ich szukać i jak z nich efektywnie (i legalnie) korzystać.

Tworzenie własnych materiałów graficznych może być bardzo dobrą zabawą, która da Ci wiele satysfakcji. Zachęcam Cię do zainwestowania swojego czasu, aby dowiedzieć się jak sprawnie przygotowywać atrakcyjne wizualnie treści, nie tracąc przy tym nerwów oraz nie wydając pieniędzy na wykonanie mniej skomplikowanych grafik. Moim zdaniem komunikacja wizualna jest niezwykle ciekawym zagadnieniem, którego znajomość ułatwi Ci pracę bez względu na zajmowane stanowisko czy branże w jakiej pracujesz. Poniżej znajdziesz linki do konkretnej oferty wraz z cenami!

        

Komunikacja wizualna – co to jest?

komunikacja wizualna szkolenie

Czym jest komunikacja wizualna?

W skrócie, to cała komunikacja wykorzystująca do przekazu obraz. W praktyce może to być nie tylko ilustracja czy plakat, ale również sama typografia. Prawidłowo przygotowana komunikacja wizualna to taka, która jest dobrze i łatwo odczytywana przez odbiorcę. Powinna przekazywać też jak najwięcej informacji, budzić emocje i skojarzenia, jednocześnie uzupełniając słowo pisane. Przykładem tej formy komunikacji może być np. logo firmy, które bardzo często łączy obraz i tekst, wzmacniając w ten sposób swój przekaz.

W obecnym, zabieganym świecie mamy coraz mniej czasu, aby efektywnie wyrazić to, co siedzi nam w głowie i sercu. W komunikacji dążymy więc do skrótu, a obraz pomaga zredukować czas przekazu do niezbędnego minimum. Gdy chcemy komuś przekazać coś ważnego, coraz chętniej sięgamy po symbole graficzne. Dzięki obrazom i symbolom możliwe jest uproszczenie komunikacji międzyludzkiej do czysto wizualnej formy, bez konieczności wykorzystywania znaków językowych. Taka wiadomość, dostarczona za pośrednictwem obrazu, jest w stanie przekazać bardzo wiele informacji i emocji. Co więcej – nie wymaga znajomości kodu językowego. Słowo i obraz: obie formy doskonale się uzupełniają, wzmacniając jednocześnie przekaz. Łączenie tych form jest sztuką, której warto się nauczyć.

Cele szkolenia z komunikacji wizualnej

Zależy mi, aby każdy po szkoleniu był w stanie samodzielnie przygotować dobrze zaprojektowane komunikaty wizualne, korzystając z wybranych przez siebie narzędzi. Aby osiągnąć ten cel, ograniczam do minimum teorię i skupiam się na ćwiczeniach praktycznych. Tak jak w przypadku kodów językowych, komunikacja „obrazkowa” wymaga pewnej wprawy. Podczas szkolenia dowiesz się jak skutecznie tworzyć komunikaty wizualne i efektywnie wykorzystywać je w swojej pracy. Po szkoleniu będziesz wiedzieć co zrobić, aby Twój przekaz dotarł do odbiorcy i został prawidłowo odczytany. Będziesz też w stanie dobrać odpowiednie narzędzia wspierające Cię w kreowaniu atrakcyjnych wizualnie komunikatów, zgodnych ze współczesnymi trendami w projektowaniu graficznym. Dowiesz się jak przygotować materiały, które zrobią dobre pierwsze wrażenie, a także ukażą Cię jako profesjonalistę.

Do kogo kieruję to szkolenie

Szkolenie jest kierowane do wszystkich osób, które zaczynają swoją przygodę z projektowaniem, chcą zdobyć nowe umiejętności z zakresu tworzenia grafiki, jak również zrozumieć zasady rządzące przekazem wizualnym. Martwisz się czy poradzisz sobie podczas szkolenia i czy Twoja wiedza jest wystarczająca, aby zacząć projektowanie własnych materiałów graficznych? Nie bój się – dostosuję program, narzędzia i sposób przekazywania wiedzy do Twoich indywidualnych potrzeb albo do poziomu grupy. Zaletą tego szkolenia jest przede wszystkim jego przydatność w codziennym życiu. Wiedza, którą zdobędziesz podczas warsztatów, przyda Ci się niezależnie od Twojego stanowiska czy branży w której pracujesz. Szkolenie kieruję zarówno do uczestników indywidualnych, jak i dla większych grup.

Agenda szyta na miarę

Zależy mi, aby każde szkolenie było indywidualnie dopasowane do potrzeb uczestników. Możesz sam zdecydować czego chcesz się nauczyć i ile czasu chcesz na to przeznaczyć. Dzięki temu nie tracisz energii na stałe punkty w agendzie każdego szkolenia, które często odbiegają od Twoich potrzeb. Przykład: podczas szkolenia nie będę się skupiać na opowiadaniu o teorii doboru kolorów czy modelu RGB, pokaże Ci za to praktyczne rozwiązania i narzędzia, dzięki którym zbudujesz swój motyw kolorystyczny. Komunikacja wizualna to bardzo szerokie pojęcie dlatego proponuję Ci agendę szytą na miarę. To Ty zdecydujesz czy chcesz się nauczyć tworzenia infografik, bannerów do social media czy projektowania wektorowego logo. Na podstawie Twoich oczekiwań przygotuję spersonalizowaną wycenę.

Miejsce, termin i cena

Terminy szkoleń i miejsca ich realizacji są uzależnione od konkretnych potrzeb i oczekiwań. Prowadzę szkolenia na terenie całej Polski. Termin uzgadniam indywidualnie – prowadzę szkolenia w tygodniu oraz w weekendy. Na koszt szkolenia wpływają m.in. miejsce szkolenia, ilość uczestników, czas trwania oraz materiały, które uczestnicy otrzymują przed i po szkoleniu. Jeśli chcesz otrzymać dokładną wycenę proszę o kontakt mailowy: kontakt@socjografka.pl. Po szkoleniu wystawiam fakturę VAT.

        

Co otrzymasz w ramach szkolenia

  • analizę potrzeb szkoleniowych
  • agendę dostosowaną do swoich potrzeb
  • pakiet materiałów dla uczestników szkolenia (szablony, obrazy, ikony)
  • ćwiczenia w formie warsztatowej
  • konsultacje z trenerem (przed i po szkoleniu)
  • dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu
  • interaktywny podręcznik po szkoleniu z pomocnymi linkami
  • miłą i sprzyjającą nauce atmosferę:-)

Przebieg szkolenia

Podczas moich szkoleń stawiam na praktyczne przykłady i pracę własną każdego z uczestników. Wiem, że w zabieganym świecie trudno jest o skupienie i uważność, dlatego moje zajęcia mają na celu przede wszystkim zaciekawić i pokazać szybkie rozwiązania. Przykład? Na zajęciach nie będę mówić o historii sztuki plakatu (choć jest to na pewno ciekawe zagadnienie), pokażę Ci za to jak szybko zaprojektować własny plakat używając bezpłatnych grafik, obrazów, fontów, szablonów i narzędzi online. Szkolenie zazwyczaj jest podzielone na 4 części: omówienie poszczególnych zagadnień i narzędzi, ćwiczenia praktyczne, praca własna uczestników i inspiracje do projektowania.

Przykładowy podręcznik

Po szkoleniu każdy z uczestników dostaje mój autorski podręcznik, który utrwala informacje pojawiające się w czasie szkolenia. Podręcznik może być przygotowany w formie drukowanej albo jako interaktywny plik pdf z aktywnymi linkami do materiałów video oraz aplikacji. Pod tym linkiem znajdziesz przykład e-booka, który opracowałam na potrzeby warsztatów. Istnieje również możliwość przygotowania spersonalizowanych rozdziałów czy zagadnień o które proszą uczestnicy czy organizator szkolenia.

Doświadczony trener

Ponad 10 lat, które spędziłam w międzynarodowych korporacjach, skończone kursy i studia, a także prowadzenie własnej firmy, pozwalają mi dzielić się nie tylko teoretyczną wiedzą, ale także praktycznymi przykładami. Projektowanie od lat jest moją pasją. Moim atutem jest praktyczna wiedza z wielu różnych dziedzin komunikacji: począwszy od samego tworzenia poprawnych językowo tekstów, poprzez znajomość trendów i narzędzi wspierających komunikację (zarówno językową jak i wizualną), aż do zaawansowanego projektowania grafiki.

Uczestnicy moich kursów mogą liczyć na praktyczną wiedzę przekazaną w ciekawy sposób, a także zgodną ze współczesnym wzornictwem (nie musisz się obawiać, że na zajęciach będziemy pracować na szablonach nawiązujących stylistycznie do późnych lat 80-tych;-) Moje doświadczenie oparte jest na solidnych podstawach – ukończyłam studia na kierunkach grafika komputerowa oraz filologia dla mediów na prestiżowych polskich uczelniach. Na co dzień dbam o to, by ciągle udoskonalać swoje umiejętności i być na bieżącą z trendami dotyczącymi komunikacji wizualnej. Podczas szkoleń staram się „zarażać” moją pasją do tworzenia, inspirować i pokazywać, że warto inwestować swój czas w rozwój umiejętności komunikacyjnych. Dowiedz się o mnie więcej.

Przykładowe prace

Chcesz zobaczyć czego konkretnie nauczysz się podczas mojego szkolenia z komunikacji wizualnej? Poniżej możesz zobaczyć jakie materiały graficzne będziesz umiał tworzyć, gdy wykorzystasz wiedzę i rady zdobyte podczas szkolenia. Wszystkie grafiki zostały wykonane przy pomocy bezpłatnych narzędzi oraz banków zdjęć, fontów i szablonów. Jeśli chcesz wiedzieć jak i gdzie szukać atrakcyjnych materiałów, które sprawią, że Twoje komunikaty będą małymi dziełami sztuki, to zapraszam na szkolenie:-) Chcesz wiedzieć więcej o komunikacji wizualnej – polecam Ci te posty.

PS

Jeśli zainteresowała Cię komunikacja wizualna i podobają Ci się moje prace, ale nie masz czasu, siły i cierpliwości do samodzielnego tworzenia, zapraszam Cię do mojego sklepu on-line z szablonami: www.socjografka.pl/sklep A może nie masz cierpliwości do samodzielnej nauki? Zaproś mnie na szkolenie, podczas którego zdradzę Ci jak szybko projektować piękne i skuteczne grafiki.

 

Serdecznie zapraszam na moje szkolenia:-)

O Autorce

Dominika Siwińska

Projektant, grafik i trener z wieloletnim doświadczeniem. Z zawodu czarodziejka – sprawiam, że świat wokół staje się ładniejszy:-) Z pasji projektant i ekspert do spraw komunikacji. Z wykształcenia filolog po grafice komputerowej. A na co dzień mama, żona, a także miłośniczka książek oraz piękna w każdej postaci. Masz pytania, napisz: kontakt@socjografka.pl

Sprawdź także

AutorDominika Siwińska | 28 lutego 2020
Jak szybko przygotować prezentację PowerPoint za pomocą wzorców slajdów
W tym poście pokażę jak  szybko przygotować prezentację PowerPoint. Zobaczysz jak wiele zalet ma korzystanie z dobrze skonfigurowanych wzorców PowerPoint. Postaram się pokazać Ci jak wykorzystać profesjonalne wzorce dostępne w...
jak korzystać z Google fonts
AutorDominika Siwińska | 15 stycznia 2018
Jak korzystać z Google fonts – poradnik
Ostatnio pisałam jak dobrać fonty tak, by nasze projekty wyglądały profesjonalnie oraz pokazałam Wam narzędzia dzięki którym szybko dobierzecie idealną typografię. Dziś chcę w kilku słowach opowiedzieć jak korzystać z...
AutorDominika Siwińska | 12 stycznia 2018
Jak dobrać czcionki na blogu albo w prezentacji
Zaczynam prowokacyjnym tytułem;-) Bo jak można napisać "jak dobrać czcionki na blogu" zamiast "jak dobrać fonty". Zaraz jakiś ortodoksyjny fan fontów będzie mnie przekonywał, że cały tekst jest niezrozumiały, bo...