Jak zrobić album fotograficzny w mniej niż minutę?

Jak zrobić album fotograficzny w mniej niż minutę?

Album fotograficzny minutę? Na rynku można znaleźć wiele programów do robienia kolaży – wystarczy wpisać w wyszukiwarce hasło “album”. Ale czy wiesz, że stary, poczciwy PowerPoint może być pomocny przy tworzeniu albumu ze zdjęciami?

Od razu uprzedzam, że z takiego albumu raczej nie zrobimy wysokiej jakości wydruku, ale na pewno możemy go wykorzystać do szybkiej wysyłki dużej liczby zdjęć. Atutami tego rozwiązania są przede wszystkim wygoda i szybkość.

PowerPoint jako narzędzie do robienia albumów fotograficznych

Co może być wygodnego w tak skostniałej aplikacji jaką jest PowerPoint? Otóż dzięki narzędziu “Album fotograficzny” możemy w mniej niż minutę umieścić w jednym pliku kilkadziesiąt zdjęć, które rozmieszczą się równomiernie na slajdach. Dodatkowo po zapisie naszej pracy do pliku pdf, całość albumu nie powinna mieć więcej niż kilka MB.

Jak rozpocząć tworzenie albumu? Otwieramy nową prezentację, szukamy zakładki Wstawianie, potem klikamy na przycisk Album fotograficzny – strzałka poniżej pokazuje gdzie znajduje się to narzędzie.

jak szybko stworzyć album fotograficzny

Album fotograficzny krok po kroku

Po kliknięciu na narzędzie, otwiera się okno z ustawieniami albumu. W pierwszym kroku (oznaczonym na zdjęciu 1) kliknij na przycisk Plik/Dysk i wybierz ze swojego komputera wszystkie zdjęcia, które chcesz umieścić w albumie. Kiedy wybierzesz już zdjęcia, kliknij przycisk Wstaw. Wtedy wybrane przez Ciebie pliki pojawią się w oknie, które na poniższej ilustracji oznaczone jest cyfrą 2.

Jeśli chcesz, aby pomiędzy Twoimi zdjęciami pojawiły się jakieś cytaty albo podpisy, kliknij na przycisk Nowe pole tekstowe. Twoje zdjęcia mogą mieć też podpisy – wtedy kliknij na Podpisy pod wszystkimi obrazami. Nie polecam jednak tej opcji, ponieważ ma ona sens jedynie w przypadku, kiedy nasze pliki mają unikalne, spersonalizowane opisy.

To co chyba najistotniejsze poza wyborem samych zdjęć, to ich układ. Wybierz czy na slajdzie ma być widoczne tylko jedno zdjęcie czy też kilka obok siebie. Na obrazku poniżej widać opcję, którą wybrałam do tego przykładu – 2 obrazy na jednym slajdzie. Kiedy już wybierzemy typ układu, możemy kliknąć na przycisk Utwórz (na samym dole okna).

jak szybko stworzyć album fotograficzny2

Automatyczne tworzenie albumu

Po kliknięciu na przycisk Utwórz program PowerPoint automatycznie stworzy album – wklei do niego wszystkie wybrane przez nas zdjęcia, równomiernie je rozmieści i utworzy slajd tytułowy. Jeśli nie jesteś zadowolony z efektu, możesz szybko go poprawić. Wystarczy, że po raz kolejny klikniesz na zakładkę Wstawianie, potem z listy wybierz Edytuj album fotograficzny. Teraz w opcjach możesz zmienić kolejność zdjęć, ich układ, dodać podpisy czy też zmienić kształt ramek na zaokrąglone. Możesz także skorzystać z opcji Motyw, w której  zmienia się tło dla całego albumu (nie polecam tej opcji, większość motywów jest dość tandetna).

jak szybko stworzyć album fotograficzny3

Na ostatnim zrzucie z ekranu przedstawiam efekt końcowy dla albumu z zastosowaniem wbudowanego motywu Galeria. Moim zdaniem to jedyny z wbudowanych motywów, który stylistyką nie nawiązuje do ubiegłego wieku. Oczywiście motywy możecie tworzyć samodzielnie i dodawać je do listy.

 

jak szybko stworzyć album fotograficzny4

A na koniec trochę liczb:-) Zdjęcia, które umieściłam w galerii, miały ponad 60 MB. Po wrzuceniu ich do PowerPoint i zapisaniu pliku jako ppt, całość miała około 7 MB.  Kiedy zapisałam prezentację jako pdf, plik ważył tylko 2,5 MB. Moim zdaniem to główna zaleta tego rozwiązania – nie trzeba konwertować wszystkich zdjęć przed umieszczeniem ich na slajdach, a finalny plik jest na tyle lekki, że można go przesłać nawet za pośrednictwem firmowego Outlooka.

 

album fotograficzny jak szybko zrobić prezentację3

 

Wyjątkowy prezent dla moich czytelników

Jeśli często pracujesz z programem PowerPoint, być może przyda Ci się nowoczesny i minimalistyczny szablon prezentacji? Dla subskrybentów mojego newslettera przygotowałam darmowy szablon z 12 pięknymi slajdami (link do podglądu). A może chcesz nauczyć się nowych rzeczy i samodzielnie tworzyć niepowtarzalne slajdy? Opracowałam autorski podręcznik do programu PowerPoint, który otrzymują moi kursanci podczas szkoleń, a także subskrybenci newslettera. Zapraszam do zapisu i odbioru prezentów:-)

 

 

A może poświęcisz jeszcze chwilę i odwiedzisz mnie na Facebooku? Będzie mi miło, bo będę mogła lepiej Cię poznać:-) Na profilu znajdziesz więcej porad dotyczących pracy z grafiką, przydatnych w codziennym życiu (nie tylko zawodowym). Kliknij na ikonkę poniżej żeby odwiedzić mnie na FB. Do usłyszenia / do zobaczenia!

 

 

O Autorce

Dominika Siwińska

Projektant, grafik i trener z wieloletnim doświadczeniem. Z zawodu czarodziejka – sprawia, że świat wokół staje się ładniejszy:-) Z pasji projektant i ekspert do spraw komunikacji. Z wykształcenia filolog po grafice komputerowej. A na co dzień mama, żona, a także miłośniczka książek oraz piękna w każdej postaci. Masz pytania, napisz: kontakt@socjografka.pl

Sprawdź także

socjografka komunikacja wizualna i prezentacje jak wybrac fonty
AutorDominika Siwińska | 4 czerwca 2018
Program do prezentacji – przegląd aplikacji
W mojej subiektywnej ocenie jeszcze do niedawna istniał tylko jeden słuszny program do prezentacji. Dziś chce Ci pokazać, że na rynku dostępnych jest co najmniej kilka alternatywnych narzędzi, które z...
AutorDominika Siwińska | 15 stycznia 2018
Jak korzystać z Google fonts – poradnik
Ostatnio pisałam jak dobrać fonty tak by nasze projekty wyglądały profesjonalnie oraz pokazałam Wam narzędzia dzięki którym szybko dobierzecie idealną typografię. Dziś chcę w kilku słowach opowiedzieć jak korzystać z...
AutorDominika Siwińska | 8 stycznia 2018
Przydatne narzędzia: jak dobrać idealne fonty
W poprzednim wpisie typografia na blogu i w prezentacji była omówiona na mocno teoretycznym poziome. Skupiłam się na zasadach związanych z odpowiednim doborem typografii w różnorodnych projektach – dzięki temu...