Storytelling danych:

historie ukryte w liczbach.

tel: 793 31 31 90zapytaj o szkolenie

Naucz się myśleć jak projektant

Podczas szkolenia dowiesz się jak krok po kroku przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści. Dzięki temu twoi odbiorcy nie tylko szybciej zrozumieją przekaz, ale będą też mogli podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.

Potrafię projektować piękne i czytelne grafiki – wiedzą to uczestnicy moich szkoleń. Ładne grafiki to jednak za mało, by zbudować dobre opowieści. Dlatego uczę, że poza atrakcyjnym przekazem, liczy się również umiejętność analitycznego myślenia oraz logiczne prezentowanie kluczowych informacji.

agendadla kogocennikzamów

Storytelling danych: Cele szkolenia

01

PRZEKROJOWA WIEDZA

Uczestnicy dowiedzą się jak łączyć wiedzę z różnych dziedzin oraz skutecznie wykorzystywać narzędzia do tworzenia opowieści.

02

SYNTETYCZNE MYŚLENIE

Jak skutecznie selekcjonować informacje i kierować uwagą swoich odbiorców m. in. dzięki przetwarzaniu mimowolnemu.

03

SPRAWNA PRACA Z NARZĘDZIAMI

Zapoznanie się z różnorodnymi narzędziami oraz technikami, wspierającymi proces tworzenia wizualizacji danych.

Storytelling danych: historie ukryte w liczbachGRUPA DOCELOWA

1. Wszystkie osoby,  które uczestniczą w procesie wizualizowania danych
2. Pracownicy, którzy chcą, by ich wykresy i tabele lepiej wspierały proces komunikacji i sprzedaży
4. Każdy, kto nie ma cierpliwości, by czekać na materiały od grafika :-)
5. Osoby wspierający zarząd oraz różnorodne zespoły, które w swojej pracy tworzą wizualizacje danych (np. wykresy, tabele, cenniki, infografiki).

Poziom: dostosowywany do potrzeb grupy. Forma: online oraz stacjonarnie

szkolenie Storytelling danych

Zapomnij o nieestetycznych tabelach i nieczytelnych wykresach!

nauka poprzez praktyczne ćwiczenia

Zaprojektuj wizualizacje, które łatwo zapadną w pamięć twojego odbiorcy. Rynek pracy zmienia się każdego dnia. Dziś znajomość PowerPointa oraz Excela to za mało. Storytelling to jedna z kluczowych kompetencji przyszłości. Dzięki tej umiejętności nauczysz się patrzenia na dane z nowej perspektywy. W efekcie twoje slajdy będą zawierać jasne przesłania i łatwe do zapamiętania historie zamiast bezrefleksyjnie wstawionych liczb, wykresów czy grafik.

To szkolenie to nie tylko teoria – podczas warsztatów będziemy pracować na konkretnych danych i przykładach. Od lat pracuję z danymi dla największych firm w Polsce oraz za granicą. Znam trendy, mam bogate doświadczenie oraz potrafię skutecznie przekazywać wiedzę.
Moje szkolenia wyróżnia m.in: nacisk na praktyczne ćwiczenia, mało nudnej teorii i dużo pracy z pomocnymi narzędziami oraz praktyczna wiedza z zakresu projektowania pięknych materiałów wizualnych.

Storytelling online lub stacjonarnieW PAKIECIE OTRZYMASZ

1. Analizę potrzeb szkoleniowych
2. Agendę dostosowaną do potrzeb grupy
3. Zajęcia online lub stacjonarnie + pakiet materiałów (m.in. wykresy, tabele)
4. Certyfikat z potwierdzeniem udziału
5. Miłą i sprzyjającą nauce atmosferę:-)
6. Fakturę VAT / rabaty dla większych grup

kurs Storytelling danych oferta

Nie odkładaj swojego rozwoju na później
Skontaktuj się i zamów szkolenie

zapytaj o szkolenie+48 793 31 31 90

Czego się nauczysz?

KLUCZOWE KOMPETENCJE

Uczestnicy zyskają uniwersalne kompetencje, przydatne podczas pracy z danymi, dzięki połączeniu wiedzy z różnych dziedzin.

ANALITYCZNE SPOJRZENIE

Kursanci nauczą się patrzeć na dane z nowej perspektywy: będą potrafili trafniej i szybciej analizować złożone dane.

OKO PROJEKTANTA

Podczas warsztatów pokażę jak przekształcać dane w atrakcyjne wizualizacje, które pomogą budować ciekawe historie.

PEWNOŚĆ SIEBIE

Historie uczestników zaczną budzić emocje. Zyskają uwagę odbiorców i sprawią, że ich prezentacje będą budzić zainteresowanie.

Przykładowa agenda

kliknij na moduł żeby zobaczyć zakres omawianych tematów

TEORIA: Wprowadzenie do storytellingu danych

Czym jest storytelling. Sztuka narracji i opowiadania historii na slajdach. Co warto umieć, by zacząć projektowanie. Wizualizacja danych jako połączenie nauki i sztuki. Od czego zacząć opowiadanie historii. Kontekst: pytania, które trzeba sobie zadać.

WAŻNE ZASADY: zanim zaczniesz tworzyć wizualizacje

O co zadbać zanim zaczniesz projektowanie. Tworzenie scenorysów. Selekcja informacji – sztuka wyboru najistotniejszych danych. Usuwanie „śmieci”. Zasady dobrej wizualizacji danych. Synchronizacja Excela i PowerPointa. Dbanie o porządek i logikę. Dodawanie etykiet, źródeł, opisów.

NARZĘDZIA: PowerPoint to tylko dodatek.

Poznaj narzędzia, wspierające proces tworzenia wizualizacji danych. Jak wykorzystać elementy znane ze świata słowa do projektowania. Język i ogólne zasady. Pomocne triki podczas formatowania. Dbanie o spójność i jakość prezentowanych danych. Barwy przy wizualizacji. Błędy w doborze kolorów.

BUDOWANIE HISTORII: kluczowe elementy wspierające narracje

Tok narracji. Narracja pisemna i ustna. Potęga powtarzania. Pokieruj uwagą swoich odbiorców. Rodzaje pamięci. Przetwarzanie mimowolne. Tworzenie wizualnej hierarchii elementów, znaczenie kolorów i rozmiaru. Nawyki poznawcze. Manipulacje i błędy w wizualizacjach podczas tworzenia historii.

PRACA Z DANYMI: zmiana suchych faktów w wizualizacje

Tworzenie wzorców dla wykresów i ich praktyczne wykorzystanie. Przykładowe dashboardy. Główne typy wizualizacji danych. Wybór skutecznej formy wizualizacji danych. Pokazy niestandardowe. Jak z jednej prezentacji stworzyć kilka historii. Sortowanie slajdów.

TRENDY I INSPIRACJE: gdzie i jak rozwijać kompetencje

Jak projektować infografiki. Przykłady modnych grafik zamiast klasycznych wykresów czy tabel. Projektowanie atrakcyjnych animacji. Dodawanie elementów interaktywnych. Sortowanie wartości. Trendy i inspiracje. Pomocne źródła i przykłady. Gdzie i jak rozwijać umiejętność storytellingu danych.

Dominika SiwińskaProjektant / trener

Dyplomowany ekspert w zakresie projektowania graficznego, komunikacji wizualnej oraz tworzenia prezentacji

Kto poprowadzi szkolenie?

Szkolenie prowadzi Dominika Siwińska. Od lat pracuje zarówno dla globalnych marek, osób indywidualnych, jak i dla instytucji publicznych i oświatowych. Poza udokumentowanym portfolio i wieloletnim stażem w branży, posiada solidne wykształcenie kierunkowe (dyplomy ukończenia studiów na specjalizacji komunikacja dla mediów na UW oraz Grafiki komputerowej na WIT pod auspicjami PAN). Swoją wiedzą dzieli się prowadząc popularnego bloga eksperckiego, poświęconego tematyce projektowania graficznego.

SZKOLENIA GRUPOWEKWESTIE ORGANIZACYJNE
1. Miejsce: online (np. ZOOM, Skype, Teams, Clickmeeting / inne) lub stacjonarnie na terenie całej Polski
2. Grupa: minimalna liczba uczestników szkoleń stacjonarnych: 7 osób. Szkolenia online - bez limitów
3. Inne: uczestnicy powinni mieć dostęp do pakietu Office, wszyscy pracują na własnych komputerach

W przypadku szkoleń stacjonarnych po stronie organizatora / opiekuna grupy zostają kwestie przygotowania sali z dostępem do wifi, rzutnika oraz zapewnienie sprzętu wraz z oprogramowaniem. Istnieje możliwość wynajęcia sali: do indywidualnego ustalenia w razie potrzeby.

Wybrani klienci

logo firm współpracujących socjografka
logo firm współpracujących socjografka

Cennik

Ceny netto.
Koszt zależy m.in. typu szkolenia, czasu trwania, liczby uczestników czy dodatkowych materiałów. Więcej szczegółów w mailu. Bogaty pakiet dodatków w cenie.

spis dostępnych modułów
590osobę
  • STACJONARNIE DLA GRUP
  • agenda dostosowana do grupy
  • 7 godzin warsztatów
  • min. 7 uczestników
2950warsztat
  • ONLINE DLA GRUP
  • forma webinarowa lub warsztatowa
  • 4 godziny warsztatów
  • zniżki przy dłuższych szkoleniach
1650warsztat
  • INDYWIDUALNY KURS ON-LINE
  • czas trwania 4h
  • dostępny w wersji online
  • warsztat 1:1, szyty na miarę
Zadaj pytanie:-)

Masz pytania na które odpowiedzi nie ma na stronie? Potrzebujesz szczegółowej wyceny, chcesz dowiedzieć się jak dokładnie wygląda plan warsztatów lub interesuje Cię szkolenie „szyte na miarę”? Napisz lub zadzwoń (+48 793 31 31 90)
mail: kontaktapsocjografka.pl

zapytaj o szkolenieKontakt