Czym jest komunikacja wizualna – szkolenie

Czy musisz być grafikiem, aby tworzyć proste i atrakcyjne komunikaty wizualne? Moim zdaniem – nie. Kluczem do sukcesu jest umiejętne korzystanie z intuicyjnych i bezpłatnych narzędzi, które bardzo usprawniają naszą pracę. Przyda Ci się również podstawowa znajomość zasad typografii, doboru kolorów, kompozycji czy bieżących trendów. W sieci można znaleźć niezliczone ilości bezpłatnych źródeł, wspierających nas w projektowaniu pięknych materiałów. Trzeba tylko wiedzieć gdzie ich szukać i jak z nich efektywnie (i legalnie) korzystać. Tworzenie własnych materiałów graficznych może być bardzo dobrą zabawą, która da Ci wiele satysfakcji. Zachęcam Cię do zainwestowania swojego czasu, aby dowiedzieć się jak sprawnie przygotowywać atrakcyjne wizualnie treści, nie tracąc przy tym nerwów oraz nie wydając pieniędzy na wykonanie mniej skomplikowanych grafik. Moim zdaniem komunikacja wizualna jest niezwykle ciekawym zagadnieniem, którego znajomość ułatwi Ci pracę bez względu na zajmowane stanowisko czy branże w jakiej pracujesz.

 

komunikacja wizualna szkolenie

Komunikacja wizualna – co to jest?

Czym jest komunikacja wizualna? W skrócie, to cała komunikacja wykorzystująca do przekazu obraz. W praktyce może to być nie tylko ilustracja czy plakat, ale również sama typografia. Prawidłowo przygotowana komunikacja wizualna to taka, która jest dobrze i łatwo odczytywana przez odbiorcę. Powinna przekazywać też jak najwięcej informacji, budzić emocje i skojarzenia, jednocześnie uzupełniając słowo pisane. Przykładem tej formy komunikacji może być np. logo firmy, które bardzo często łączy obraz i tekst, wzmacniając w ten sposób swój przekaz.

W obecnym, zabieganym świecie mamy coraz mniej czasu, aby efektywnie wyrazić to, co siedzi nam w głowie i sercu. W komunikacji dążymy więc do skrótu, a obraz pomaga zredukować czas przekazu do niezbędnego minimum. Gdy chcemy komuś przekazać coś ważnego, coraz chętniej sięgamy po symbole graficzne. Dzięki obrazom i symbolom możliwe jest uproszczenie komunikacji międzyludzkiej do czysto wizualnej formy, bez konieczności wykorzystywania znaków językowych. Taka wiadomość, dostarczona za pośrednictwem obrazu, jest w stanie przekazać bardzo wiele informacji i emocji. Co więcej – nie wymaga znajomości kodu językowego. Słowo i obraz: obie formy doskonale się uzupełniają, wzmacniając jednocześnie przekaz. Łączenie tych form jest sztuką, której warto się nauczyć. 

Cele szkolenia

Zależy mi, aby każdy po szkoleniu był w stanie samodzielnie przygotować dobrze zaprojektowane komunikaty wizualne, korzystając z wybranych przez siebie narzędzi. Aby osiągnąć ten cel, ograniczam do minimum teorię i skupiam się na ćwiczeniach praktycznych. Tak jak w przypadku kodów językowych, komunikacja „obrazkowa” wymaga pewnej wprawy. Podczas szkolenia dowiesz się jak skutecznie tworzyć komunikaty wizualne i efektywnie wykorzystywać je w swojej pracy. Po szkoleniu będziesz wiedzieć co zrobić, aby Twój przekaz dotarł do odbiorcy i został prawidłowo odczytany. Będziesz też w stanie dobrać odpowiednie narzędzia wspierające Cię w kreowaniu atrakcyjnych wizualnie komunikatów, zgodnych ze współczesnymi trendami w projektowaniu graficznym. Dowiesz się jak przygotować materiały, które zrobią dobre pierwsze wrażenie, a także ukażą Cię jako profesjonalistę.

Do kogo kieruję to szkolenie

Szkolenie jest kierowane do wszystkich osób, które zaczynają swoją przygodę z projektowaniem, chcą zdobyć nowe umiejętności z zakresu tworzenia grafiki, jak również zrozumieć zasady rządzące przekazem wizualnym. Martwisz się czy poradzisz sobie podczas szkolenia i czy Twoja wiedza jest wystarczająca, aby zacząć projektowanie własnych materiałów graficznych? Nie bój się – dostosuję program, narzędzia i sposób przekazywania wiedzy do Twoich indywidualnych potrzeb albo do poziomu grupy. Zaletą tego szkolenia jest przede wszystkim jego przydatność w codziennym życiu. Wiedza, którą zdobędziesz podczas warsztatów, przyda Ci się niezależnie od Twojego stanowiska czy branży w której pracujesz. Szkolenie kieruję zarówno do uczestników indywidualnych, jak i dla większych grup.

Agenda szyta na miarę

Zależy mi, aby każde szkolenie było indywidualnie dopasowane do potrzeb uczestników. Możesz sam zdecydować czego chcesz się nauczyć i ile czasu chcesz na to przeznaczyć. Dzięki temu nie tracisz energii na stałe punkty w agendzie każdego szkolenia, które często odbiegają od Twoich potrzeb. Przykład: podczas szkolenia nie będę się skupiać na opowiadaniu o teorii doboru kolorów czy modelu RGB, pokaże Ci za to praktyczne rozwiązania i narzędzia, dzięki którym zbudujesz swój motyw kolorystyczny. Komunikacja wizualna to bardzo szerokie pojęcie dlatego stworzyłam kreator agendy. Kliknij na przycisk poniżej i wybierz interesujące Cię zagadnienia. To Ty zdecydujesz czy chcesz się nauczyć tworzenia infografik, bannerów do social media czy projektowania wektorowego logo. Kliknij na przycisk poniżej, pobierz i zapisz na dysku kreator agendy. Zaznacz elementy szkolenia, które Cię interesują i odeślij je na mój adres mailowy. Na tej podstawie przygotuję spersonalizowaną wycenę.

KREATOR AGENDY

Miejsce, termin i cena

Terminy szkoleń i miejsca ich realizacji są uzależnione od konkretnych potrzeb i oczekiwań. Prowadzę szkolenia na terenie całej Polski. Termin uzgadniam indywidualnie – prowadzę szkolenia w tygodniu oraz w weekendy. Na koszt szkolenia wpływają m.in. miejsce szkolenia, ilość uczestników, czas trwania oraz materiały, które uczestnicy otrzymują przed i po szkoleniu. Jeśli chcesz otrzymać dokładną wycenę proszę o kontakt mailowy: socjografka@gmail.com. Po szkoleniu wystawiam fakturę vat.

Co otrzymasz w ramach szkolenia
  1. analizę potrzeb szkoleniowych
  2. agendę dostosowaną do swoich potrzeb
  3. pakiet materiałów dla uczestników szkolenia (szablony, obrazy, ikony)
  4. ćwiczenia w formie warsztatowej
  5. konsultacje z trenerem (przed i po szkoleniu)
  6. dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu
  7. interaktywny podręcznik po szkoleniu z pomocnymi linkami
  8. miłą i sprzyjającą nauce atmosferę:-)
Przebieg szkolenia

Podczas moich szkoleń stawiam na praktyczne przykłady i pracę własną każdego z uczestników. Wiem, że w zabieganym świecie trudno jest o skupienie i uważność, dlatego moje zajęcia mają na celu przede wszystkim zaciekawić i pokazać szybkie rozwiązania. Przykład? Na zajęciach nie będę mówić o historii sztuki plakatu (choć jest to na pewno ciekawe zagadnienie), pokażę Ci za to jak szybko zaprojektować własny plakat używając bezpłatnych grafik, obrazów, fontów, szablonów i narzędzi online. Szkolenie zazwyczaj jest podzielone na 4 części: omówienie poszczególnych zagadnień i narzędzi, ćwiczenia praktyczne, praca własna uczestników i inspiracje do projektowania.

Przykładowy podręcznik

Po szkoleniu każdy z uczestników dostaje mój autorski podręcznik, który utrwala informacje pojawiające się w czasie szkolenie. Podręcznik może być przygotowany w formie drukowanej albo jako interaktywny plik pdf z aktywnymi linkami do materiałów video oraz aplikacji. Poniżej znajdziesz fragment podręcznika, który opracowałam na potrzeby warsztatów. Istnieje również możliwość przygotowania spersonalizowanych rozdziałów czy zagadnień o które proszą uczestnicy czy organizator szkolenia.

PRZYKŁADOWY PODRĘCZNIK

Doświadczony trener

Ponad 10 lat, które spędziłam w międzynarodowych korporacjach, skończone kursy i studia, a także prowadzenie własnej firmy, pozwalają mi dzielić się nie tylko teoretyczną wiedzą, ale także praktycznymi przykładami. Projektowanie od lat jest moją pasją. Moim atutem jest praktyczna wiedza z wielu różnych dziedzin komunikacji: począwszy od samego tworzenia poprawnych językowo tekstów, poprzez znajomość trendów i narzędzi wspierających komunikację (zarówno językową jak i wizualną), aż do zaawansowanego projektowania grafiki. Uczestnicy moich kursów mogą liczyć na praktyczną wiedzę przekazaną w ciekawy sposób, a także zgodną ze współczesnym wzornictwem (nie musisz się obawiać, że na zajęciach będziemy pracować na szablonach nawiązujących stylistycznie do późnych lat 80-tych;-) Moje doświadczenie oparte jest na solidnych podstawach – ukończyłam studia na kierunkach grafika komputerowa oraz filologia dla mediów na prestiżowych polskich uczelniach. Na co dzień dbam o to, by ciągle udoskonalać swoje umiejętności i być na bieżącą z trendami dotyczącymi komunikacji wizualnej. Podczas szkoleń staram się „zarażać” moją pasją do tworzenia, inspirować i pokazywać, że warto inwestować swój czas w rozwój umiejętności komunikacyjnych. Dowiedz się o mnie więcej

Przykładowe prace

Chcesz zobaczyć czego konkretnie nauczysz się podczas mojego szkolenia z komunikacji wizualnej? Poniżej możesz zobaczyć jakie materiały graficzne będziesz umiał tworzyć, gdy wykorzystasz wiedzę i rady zdobyte podczas szkolenia. Wszystkie grafiki zostały wykonane przy pomocy bezpłatnych narzędzi oraz banków zdjęć, fontów i szablonów. Jeśli chcesz wiedzieć jak i gdzie szukać atrakcyjnych materiałów, które sprawią, że Twoje komunikaty będą małymi dziełami sztuki, to zapraszam na szkolenie:-) Chcesz wiedzieć więcej o komunikacji wizualnej – polecam Ci te posty.

PS

Jeśli zainteresowała Cię komunikacja wizualna i podobają Ci się moje prace, ale nie masz czasu, siły i cierpliwości do samodzielnego tworzenia, możesz zamówić u mnie gotowe projekty. Więcej o zamawianiu grafik znajdziesz pod tym linkiem.

    

 

Serdecznie zapraszam na moje szkolenia:-)komunikacja wizualna szkolenie

 

 

Share on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Dominika Siwińska

Mam na imię Dominika. Z wykształcenia jestem filologiem, który pewnego dnia zamarzył, aby studiować grafikę komputerową. Z pasji jestem projektantem. Zawodowo mam szczęście łączenia tego co jest moją pasją, z codziennymi obowiązkami. Prywatnie lubię dzielić się z innymi tym, co moim zdaniem potrafię robić najlepiej (stąd m.in. pomysł na bloga). Jeśli mogę - dzielę się także swoim czasem i pozytywną energią - działając jako wolontariusz. Nigdy nie żałuję czasu i pieniędzy na dobre jedzenie, podróże i książki. A ostatnio także na rośliny do ogrodu:-)

Może Ci się również spodoba